سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • کلیه ی خدمات سایت تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.لطفا از پرداخت وجه خودداری نمایید..
  • ""
  • ""
  • تکنولوژی پیشرفته Lost foam casting 

     

      "تعریف"

       ریخته گری(lost foam  ) به نام EPS  یعنی انبساط پلی استیرن که ریخته گری بدون حفره می باشد و به عنوان یک فرایند تبخیری مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت تولید حجم های بزرگ از قسمت های پیچیده باسرعت مطلوب را دارا می باشد. 

    این پروسه شبیه به موم ریخته گری دقیق است که در یک نمونه پلی استیرن انبساطی برای ساخت قالب های یک تکه قابل انبساط مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در موم  ریخته گری(lost foam)  سیستم های دریچه ای قابل کنترل به نمونه متصل می شود و یک روکش با دوغ آب"Slurry"نفوذ پذیر که به صورت قاعده مخصوص در آورده باشد تولید می کند.

    زمانیکه دوغ آب نسوز سخت وجامد شد ماسه در اطراف قالب ریخته می شودوبصورت فشرده داخل حفرات قرار می گیرد وفلز مذاب پس از تبخیر ماده ضد انعقاد جانشین آن می گرددو پس از اینکه بصورت جامدی سخت درآمدفلاسک به داخل یک شبکه آهنی استیل "ضد زنگ" مانند الک به وسیله تکان دادن تخلیه می شودکه این ماسه های آزاد شده قابلیت بازیابی دارند.

          

    "تاریخچه"

     صنعت ریخته گری در جهان تکنولوژی قدمتی دیرینه دارد ازنوین ترین روشهای آن در عصر حاضر lost foam می باشد که در ابتدا به صورت حرفه ای کوچک گامی فراتر از ریخته گری در ماسه برداشت.

    در آن زمان کارخانه های Ala,sylacouga,American foam cast,seattle,rish باامکانات بسیار کمی در یک منطقه ریخته گری راه اندازی شدند در حالیکه 100کارخانه دیگر درآن حوالی وجود داشتند.

    Cham Rlirish صاجو کارخانه ایرلندی Sid TAmkersly, رئیس شرکت lost foam امکانات زیادی را در طول 8سال گذشته در مودکاست فوم فراهم کردند وتوانستند با سرمایه گذاری های هوشمندانه در این زمینه شروع به کار کنند.

    "کاربرد"

    به مواردی همچون تحمل سختی ،گنجایش مذاب بیشتر ،ریخته گری در راهروها  امکان تولید قطعات پیچیده  بزرگ و سرسیلندرها وجود دارد ونیز برای ریخته گری فلزات آهنی وغیر آهنی در هر سایزی به کار می رود.

    بعلاو ه برای ظرفیت تولید در دقت های بالا ، ریخته گری های پیچیده با دیواره نازک که دارای یک سطح مناسب برای اتمام وبدون ضایعات می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    "ضرورت"

    تجربه نشان میدهدکه lost foam casting در مقایسه باریخته گری ماسه ای انرژی مصرفی را تا حدود 27./. پایین آورده وهمچنین قراضه فلزی (ماشین کاری )را نیزکاهش میدهد. علاوه بر این کاهش هزینه های مواد آزمایشگاهی وترکیبات خاص در این روش جایگزین اقتصادی برای بسیاری ازمتودهای ریخته گری سنتی می باشد.

    تولید کردن بعضی از قطعاتی که در ریخته گری ماسه ای سنتی واقعاًغیر ممکن است در کاست فوم امکان پذیرمی باشد.

    درنتیجه نیاز اساسی ومبرم آن در صنعت ریخته گری ضروری می گردد.

    ----------------------------------------------------------------------

    برای این موضوع 2 فایل Pdf به زبان انگلیسی و ترجمه ی فارسی در دسترس شما می باشد.

    فایل Word ترجمه ها نیز موجود می باشد که در صورت تمایل به دریافت با ما تماس بگیرید.

     

    1- Predicting Defects in Lost Foam Castings            ترجمه فارسی 

     

    2-ADVANCED LOST FOAM CASTING TECHNOLOGY  

     

    دانلود ترجمه مورد شماره 2 مشمول پرداخت هزینه می باشد.

     

    هزینه ی دانلود: 3000 تومان

    نحوه ی دانلود: بر روی آیکن پرداخت الکترونیک کلیک کنید.پس از پرداخت وجه به طور اتوماتیک دانلود شروع می شود.

    قابل پرداخت با کلیه ی کارت های عضو شتاب

    در صورت عدم مشاهده آیکن پرداخت صفحه را رفرش کنید.